miercuri, 25 iunie 2014

Makroud - tunisian sweets ♡

De mult am planuit sa le fac.
Acum a venit si vremea lor
Si pot spune ca le ador ♡

Ingrediente:
Aluatul:
2 cup gris
1/4 cup faina
Sare
2/3 cup ulei
2/3 cup apa de trandafiri
Umplutura:
300 gr curmale fara samburi
1 lg ulei
1/2 lgta scortisoara
Un varf de cutit  nucsoara
Sirop:
2 cup miere
1 lg apa de trandafiri
Ulei pentru prajit
Am pus in robot grisul cu faina sarea si uleiul si am amestecat bi e
Am lasat jumatate de ora sa se odihneasca
Am pus curmalele pe aburi si le-am tinut cam 20 min descoperite apoi le-am luat de pe aburi
Am pus in robot apa de trandafiri si am lasat sa amestece pana s-a format un aluat elastic frumos
Aproximativ 30-40 secunde
Am pus aluatul si l-am acoperit
L-am lasat la odihnit o ora
Intre timp am pus curmalele cu scortisoara nucsoara si uleiul in robot si am lasat sa faca pasta
Dupa ce a trecut o ora am impartit in 4 aluatul si pasta de curmale
Din pasta am facut un "snur" gros cat un deget
Din aluat am facut o fasie lunga ca si pasta de curmale si am pus pasta in mijloc apoi am "invelit" cu aluatul
Am aplatizat putin apoi am taiat oblic bucati de aprox 2 cm
Am decorat cu cutitul.cu grija sa nu tai de tot aluatul
Am lasat bucatile jumatate de ora sa se odihneasca
Am pus ulei in tigaie si in uleiul incins la foc mediu spre mic am prajit bucatelele pana au devenit aurii
Intr-o cratita am incalzit mierea si am pus apa de trandafiri
Cand am scos de la prajit am pus prajituricile si le-am amestecat si intros pe amandoua partile
Le-am tinut in miere cateva minute.Pana s-a prajit urmatoarea tura
Apoi leam pus intr-o strecuratoare la scurs
Le-am pus pe o tava sa se raceasca
Reci le-am pus in caserola inchisa ermetic
Se pastreaza timp indelungat...in functie de pofta :)
Ale mele....vor disparea in 2-3 zile probabil :)
Parfum special , gust deosebit  ♥
Trebuie repetat :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu