duminică, 3 iunie 2012

Cozonac pufos pufos


am tot incercat retete de cozonac
unele au iesit bine
altele nu
am hotarat ca trebuie sa imi creez propria reteta
si asa am facut
iese exact cum imi place si asa voi face de acum :)

ingrediente:
1 kg faina alba 000
300 gr zahar
300 gr unt (il topim)
3 galbenusuri
3 zahar vanilat
3 esenta de rom
1 lgta sare
coaja rasa de la 3 portocale (sau 2 porto si o lamaie)
2 lgte drojdie uscata
200 ml suc de portocale (fanta)
100 gr faina+500 ml lapte care se fierb impreuna si rezulta o "ciulama"

prima data fierbem fina cu laptele si lasam sa se raceasca putin
nu are voie sa fie fierbinte caci va gati galbenusul si va dezactiva drojdia
la mine a framantat masina de paine dar chiar daca framant cu mana,tot in aceeasi ordine amestec ingredientele
galbenusurile+zaharul+untul+zaharul vanilat+sarea+romul+coaja rasa + sucul de portocale se amesteca cu ciulamaua
acestui amestec i se adauga faina peste care pun drojdia
se framanta bine si se lasa la dospit 1-1,5 ore (depinde de temperatura) pana creste frumos
ies 3 cozonaci frumosi din aceasta cantitate
eu nu am facut asa
am facut un cozonac,un fel de copie de panettone :P si o pasca mare cu ricotta pe care nu am apucat sa o pozez :D
se imparte aluatul,se umple dupa preferinta,se lasa la dospit apoi se unge cu ou si se presara cu zahar si alte cele dupa preferinta si se coace ,la fel dupa preferinta in cuptorul bine incins,la foc mic...in cazul meu o ora la cozonac si 2,5 ore la panettone care a fost mare :D



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu